+Grigoris Deoudis

Δευτέρα, Ιουνίου 10, 2013

The Wondrous Mushroom: Mycolatry in Mesoamerica, R. Gordon Wasson

Κατηγορία: Βιβλιοπροτάσεις


preludiance ~


Τίτλος Βιβλίου: The Wondrous Mushroom: Mycolatry in Mesoamerica (Το Θαυμαστό Μανιτάρι: Η Μυκητολατρεία στην Κεντρική Αμερική)
Συγγραφέας:
R. Gordon Wasson
Εκδόσεις: City Lights Publishers
Ημερ/νία έκδοσης (προσεχώς): 16 Ιουλίου 2013 (είχε ανακοινωθεί αρχικά για τον Μάρτιο 2013 αλλά προς το παρόν μπορεί να γίνει μόνο προ παραγγελία).
Έκδοση: Β'
Σελίδες: 280
Διαστάσεις: 18 Χ 25 εκ.
ISBN13: 978-0-87286-592-1 (μαλακό εξώφυλλο)




Περιγραφή
Η αρχικά έκδοση ήταν το 1980, η έκδοση του 2013 του βιβλίου του R. Gordon Wasson «The Wondrous Mushroom: Mycolatry in Mesoamerica» εκδίδεται από το City Lights Books. Νωρίς στην καριέρα του, ο Wasson ήταν αντιπρόεδρος της JP Morgan, αλλά αργότερα έγινε ο «πατέρας της εθνομυκητολογίας», αφιερώνοντας τη ζωή του στη μελέτη των ψυχοδραστικών μανιταριών στη θρησκεία, τον πολιτισμό, και την ιστορία.

Στο 'Wondrous Mushroom' επέστρεψε στην χρήση των μανιταριών στην Κεντρική Αμερική και πηγαίνει ακόμη πιο πέρα ​​από όσα είχε ανιχνεύσει για πρώτη φορά τριάντα χρόνια πριν, εισάγοντας νέες πληροφορίες που είχαν ανακύψει εν τω μεταξύ. Από πολλές απόψεις, το βιβλίο είναι ένας χάρτης γνώσης που επιδιώκει να αντλήσει όχι μόνο τις κατευθύνσεις της έρευνας και του θέματος των μυκήτων και των συμπερασμάτων τους, αλλά και να πάει ένα βήμα παρά πέρα με εικασίες για περαιτέρω δυνατότητες και χρήσεις. Το βιβλίο αποτελεί ένα σημαντικό σημείο εκκίνησης για όποιον ερευνά τη χρήση των μανιταριών στην Κεντρική Αμερική. Σε μεγάλο βαθμό, τα μυκητολογικά έργα του Wasson έχουν ψηφιστεί ως ιστορικής εμβέλειας, αλλά από τις δικές του εμπειρίες καθώς είχε καταναλώσει τα μανιτάρια σε τελετουργικό πλαίσιο με την Κουραντέρα Maria Sabina, αποκαλύπτει ένα πιο σύγχρονο πλαίσιο το οποίο χρησιμοποίησε στην έρευνά του. Πράγματι, ένα από τα επιχειρήματα εκεί είναι ότι ο πολιτισμός που βασίζεται σε τελετουργικά αλλάζει πολύ λίγο και ότι απομεινάρια της αρχαίας πρακτικής θα μπορούσαν να εντοπιστούν στο σύγχρονο περιβάλλον, δίνοντας μια ένδειξη προς τα πίσω, στο παρελθόν.

  Αποδεικτικά στοιχεία [της αρχαίας ενθεογόνου χρήσης], αν και είναι ισχυρά, διευρύνθηκαν και ενισχύθηκαν ασύγκριτα από τις σαμανικές τελετές που ακόμη υφίστανται παντού στα υψίπεδα του νότιου Μεξικού. Η επιβίωση αυτών των τελετών μας επιτρέπει να αποκτήσουμε μια προοπτική για την αρχαιότητα της χρήσης των μανιταριών (Wasson 2013, σελ. 40)

Εξετάζοντας τις ψαλμωδίες της Sabina στη χώρα των Ινδιάνων Μαζατέκων με τον Aristeo Matias πέρα μακριά στη Sierra Costera, στη χώρα των Ζαποτέκων (Zapotec), ο Wasson θεωρεί ότι «είναι μουσικά το ίδιο.» Και συγκρίνοντας τη λειτουργία των Μαζατέκων με αυτή που βρέθηκε στην έγγραφη αναφορά του Ruiz de Alarcon από τις αρχές του δέκατου έβδομου αιώνα, το οποίο ο Wasson πιστεύει ότι ήταν «αναμφισβήτητα βασιζόμενο στις ίδιες προφορικές παραδόσεις», καταλήγει ο ίδιος ότι είναι σε θέση να «ερευνήσει σε βάθος και θεμιτώς στο βάθος της Μεσοαμερικανικής προϊστορίας, φτάνοντας στην εποχή του τελετουργικού του Θείου Μανιταριού» (Wasson 2013, σελ. 41 ). Αδιαμφισβήτητα, αυτό αποκαλύπτει σίγουρα έναν τρόπο με τον οποίο μπορεί κανείς να εμπλακεί με το υλικό της έρευνας, ωστόσο, δεν είναι καθόλου πειστικό. Προκειμένου να ενισχύσει την επιχειρηματολογία του ο Wasson, στρέφεται στα ιστορικά αρχεία, την αρχαιολογία και τα τεχνουργήματα της εποχής, την τέχνη και την ετυμολογία.

Ένα από τα πιο συναρπαστικά μονοπάτια της έρευνας του Wasson και το οποίο είναι σίγουρα σύμφωνα με προσεγγίσεις του της δεκαετίας του 1950, είναι οι προσπάθειές του να μάθει περισσότερα για τη λατρεία του μανιταριού μέσω των χριστιανικών παραδόσεων. Το κεφάλαιό του: 'Piltzintli, Child God of the Nahua and His Christian Progeny' ερευνά την ενοριακή εκκλησία της Santa Maria Tonantzintla, κοντά στο Puebla. Η εκκλησία είναι όμορφα διακοσμημένη εσωτερικά, με ένα υπέροχο μοτίβο παιδικής ορχήστρας για τα παιδιά και μια έντονη τάση ενασχόλησης με τη νεολαία. Αυτή η νεολαία είναι κατανοητή στο πλαίσιο του «Ο Θεός παιδί των Ινδιάνων», που ταυτίστηκε με τη λατρεία της Παναγίας της Atocha, το οποίο εισήχθη στο Νέο Κόσμο από την Δομινικανή Τάξη. Σε κάποιο σημείο, το μοτίβο της παρθένου και του παιδιού επικεντρώθηκαν γύρω από το παιδί και το «παιδί που πηδά στο χρόνο» ήταν άκρως σημαντικό με άλλα προγενέστερα μοτίβα της χρήσης των μανιταριών. Για τους Ινδιάνους Μαζατέκους, τα παιδιά είναι άνθρωποι των αντιθέτων, που μιλούν δυο γλώσσες και ζουν ανάμεσα σε δυο κόσμους, τον άχρονο και τον κυκλικό χρόνο ο οποίος είναι ο χρόνος της επανεμφάνισης τον 'Ανθρώπων του Ελαφιού'. Ο Wasson υποστηρίζει προσεκτικά ότι αυτό αποτελεί απόδειξη της συνέχισης της αρχαίας λατρείας των μανιταριών, καθώς και επανερμηνεία της μέσα από το χριστιανικό πρίσμα.






Γρηγόρης Δεούδης για το preludiance
Συντάκτης: Grigoris Deoudis Ετικέτες: ειδήσεις, ενθεογόνα, ψυχοδηλωτικά, book suggestions, βιβλίο, Gordon Wasson, The Wondrous Mushroom: Mycolatry in Mesoamerica, City Lights Books, εθνομυκητολογία, ψυχοδραστικό, μανιτάρι, θρησκεία, Maria Sabina, Ινδιάνοι Μαζατέκοι, Mazatec, Aristeo Matias, Sierra Costera, Ζαποτέκοι, Zapotec, Ruiz de Alarcon, Piltzintli Child God of the Nahua, Santa Maria Tonantzintla, Puebla, εκκλησία, Atocha,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Είπαν για το preludiance ~

14 Δεκεμβρίου 2013: «Συγχαρητηρια ! Και παλι ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !!!” — Γιώργης Οικονομόπουλος, Νευρολόγος - Ψυχίατρος

31 Μαΐου 2013: «Συγχαρητήρια για όλη την εργασία σας πανω στα Ενθεογόνα ! ΜΠΡΑΒΟ !” — Γιώργης Οικονομόπουλος, Νευρολόγος - Ψυχίατρος

16 Μαΐου 2013:Your blog has a lot of excellent material” — Brad Burge, Διευθυντής Επικοινωνιών της 'Διεπιστημονικής Ένωσης Μελετών στα Ψυχοδηλωτικά' (MAPS)